Retrotuch i mina 2rum&kök



Små steg blir stora i mina 2rum&kök. Samma takt som våren närmar sig växer idéerna och planerna fram,- sakta men säkert med andra ord. När det gäller shopping har jag någonstans fått lära mig att det ska kittla till i magen när jag funnit det rätta, - en ström av fjärilar i magen har levt loppan på Holmens Marknad idag!

Lite av dagens fynd:



Någonting fick mej att falla pladask för den här stackars byrån. Den är under sina repor värd mer än sina 60 kr tycker Tummelisa. En rejäl puts, ny vit färg och nya beslag så vips blir det en riktig pärla!





Fina galgar för 2 kr/st, röd box för 30 kr och LP-skivor för 10 kr/st att pryda väggarna i vardagsrummet med!
(Inga idoler eller schlagers - endart för sköna omslagens skull)




Andra favoriter just nu är:



Mina söta knoppar i hallen. Köpta hos "Rum för Inspiration" i Haga

Jord, vår och lermull, kroppar och blomsterprakt.



Det är något visst med burkar. De är farscinerade och bär på goda hemligheter. Fyndig äggklocka i bakgrunden från mamma i födelsedagspresent som jag ännu inte listat ut när den vill ringa.

Kanske den här väggen blir svart en vacker dag. Men ännu får den bära mönster och prydas av fyndhyllan ifrån vinden med mina söta ramar, inköpta på julrean -08 på Hemtex.




...forsättning av godsaker ifrån 2rum&kök uppdateras inom kort..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ha,ha,ha, tänk om jag visste det, att det skall kittla alltså...!!!! vad fint du får det, du har den där känslan i dig av att få ett trevligt hem, den kommer säkert från din mamma som alltid fixar och trixar. Kommer snart.Tänk på att det finns mkt här hemma sen....Puss Pappa

2010-03-03 @ 18:49:10
Postat av: Sofia

Jag har ju sett dina fynd in real så att säga, jätte fina! Tack röe en MYS/Kul kväll!! Natti

2010-03-03 @ 22:27:42
URL: http://ahlens.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh vad fint!!

2010-03-04 @ 20:29:55
URL: http://tessansvida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0