Vernissage

Önskar jag hade mig en egen ateljé att fly till. Där jag skulle dansa naken i färg och kleta med kritor på vita dukar och väggar!
Nu är verkligheten en annan, men man kan ju få låtsas att endel av köket är just en ateljé. Här fortsätter förberedelserna inför arbetsprovet jag ska göra inför höstens utbildning. Provade ivrigt mina nyinköpta kritor jag hade tänkt jag skulle använda som färgsättning av mönstret, men blev djupt besviken över mitt kladd! Bäst att ta till vanlig, hederlig tuch och lite akvarell..



sakta men säkert framåt...





Undangömd i en låda där jag letade efter mina akvarellfärger hittade jag lite skisser och målningar jag gjort. Kanske jag ska börja ha mina pennor framme så lusten kan ge avtryck lite lättare...

 

någonstans i Stockholm, Prag eller Paris...(akvarell)

 

 

Denna gjorde jag när vi hade temat Astrid Lindgren i skolan.
Åh kära tant Astrid har gjort många fina sagor!







lite mode, skönhet och uttryck

















ovesäntligt egentligen, inga konstverk att leva på, men uttryck och känslor som ibland måste släppas fria.

Tack för mig!

***


Kommentarer
Postat av: Tess

Vad fint! Jag har aldrig sett dem innan. Du har talang för mycket saker du!!! Kram syrran

2010-03-22 @ 20:52:43
URL: http://tessansvida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack för ditt besök ikväll! Vad fint tina! Jag tror minsan att nästa tavla som ska sättas på mina väggar får bli något av dina alster!! Med nöje!! Natti vännen!

2010-03-22 @ 22:13:24
URL: http://ahlens.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hejsan, jag visste att du kunde måla o rita fint men detta är väldigt fint, skoj att du delar med dig till oss. Kram Pappa

2010-03-24 @ 23:20:36
Postat av: Pappa

Dagen kommer kanske skall du se, när du Tina har en egen liten ateljé kanske i någon Spansk by eller varför inte i en by vid Italiens kust där du kan vissla fram mellan gränderna......

2010-04-01 @ 17:57:13
Postat av: Tina

o ja. den dagen kommer! :)

2010-04-02 @ 11:59:43
URL: http://vitsippedagg.blogg.se/
Postat av: Pappa

Nu kan du följa mig här: http://businessallday.wordpress.com/



Vi måste snart höras igen, är i GBG omkring den 5 maj skulle jag tro, ses då!!!

2010-04-14 @ 23:31:40
Postat av: Mamma

Ja du Tina du har verkligen talang med din konstnärliga sida. Ta vara på den och ha gärna en liten atalje i en liten vrå hemma, iallafall så länge...... kram kram

2010-05-01 @ 19:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0