vårtecken


Efter tunga, mörkar vinterdagar blir det som att födas på nytt när vårsolen vågar sig fram. Bländad och tagen. Att andas in vårdoften, den kalla, friska som öppnar upp varje cell i kroppen. Jag känner den efterlängtade värmen mot mina bleka kinder när jag strosar längs älven i Trädgårdsföreningen denna vackra tisdag. Lyx och flärd att få vara ledig och uppleva frihet och de första vårvindarna- de är snälla och smeker snällt idag..



Livet är vackert såhär års. Åtmistone när snön knarrar under stövlarna och solen ler. Det tycker både jag och farbrorn bredvid mig där vi sitter på bänken vid solväggen. Han har brett ut dagens metro på sin sittplats och ler snällt mot solen. Han och hans rock luktar gubbe, men en snäll sådan, och våren va där för honom och mig...






Snart är det påsk! (jag som aldrig varit för ägg och fjädrar förr!)
Men sådär lite lagom, kala grenar, lökar och ägg till frukost kan jag tänka mig. Har kommit på mig själv strosa runt och sukta efter vårtecken även i butikerna. Har fått mig en liten favoritrunda där jag har märkt att jag får extra mycket inspiration och energi...

följ med!



Förbi kungsportsplatsen och in i saluhallen; en ny värld öppnar sig av dofter som jag tänker mig måste varit de samma sedan i mitten av 1800-talet...




BLOMRUM

Mitt emot saluhallen fortsätter jag in genom Torgpassagen, där nya dofter möter mig, nu den bitande men friska av tvålarna och badbomerna i butiken Flush, och sedan den underbara, milda doften av vår i blomsterbutiken Blomrum. Åh va jag älskar den här butiken!





Kanske det blir dessa krukor som får pryda mitt somvumsfönster.
Ljusrosa krukor från Blomrum från 169 kr.




...upp på vallgatan, förbi Granma´s och lite längre ner in genom Victoriapassagen där det doftar nybryggt kaffe från DaMatteo och choklad från Flickorna Kanolds chokladbutik. Det här är jag uti fingertopparna och jag suktar den loja, härliga sidan av storstad där den är som bäst!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Härliga underbara Göteborg.....Tycker du alltid skall bo där eller vad tycker du, lilla London där allt kan hända, Puss o Kram, Tack för i går, Pappa

2010-03-10 @ 13:04:24
Postat av: Sofia

Härliga bilder Tina!! Idag är det inte lika vårligt, tråkigt! Längdae just efter ett nytt härligt inlägg. Men jag är nyfiken på gårdagens inköp!! Kram på dig!

2010-03-10 @ 13:43:54
URL: http://ahlens.blogg.se/
Postat av: moster

Javisst känns det som om våren är på gång.Har precis varit på lidens och sett på alla härliga blommor o arrangemang.

Kram Mona

2010-03-14 @ 14:16:11
Postat av: mamma

Krukorna från blomrum skulle vara jättefina i ditt sovrum! längtar till dig förstås och få följa med på den lilla rundan i gtb!!!! Kram från mamma

2010-03-21 @ 21:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0