återblick i bagaget


Motivation, sprudlande inspiration, skaparlust och fantasi. Ena dagen svävar man medvinds av allt detta energifyllda, medan man andra dagar blir ståendes i en blöt och grå stormby..
Var gömmer sig de där ivriga, härliga vindarna som andas frihet och oändlighet?

idag har det varit en dag av mestadels hårda vindar med lokal oska. oskan mullrade inombords och det mesta var ansträngande och jobbigt. något som fångade mig och värmde mig mitt i den bittra stormen var ett foto ifrån ett skolprojekt jag genomförde för några år sedan. det fick mig att minnas all kreativitet jag fått utlopp till. med ens väcktes nyfikenheten och inspirationen till liv och ikväll har jag bläddrat i minnernas bagage...



Ett projekt på gymnasiet. här en installation med namnet sunshine
av apelsiner och blommor.

 

                                                   *

Min underbara syster fick vara manekäng för mitt projekt under gymnasiet,
här som isdrottning, klädd i en egensydd klänning och smycken
gjorda i naturmaterial, växter och blommor.




 

             

                              en vacker ring med släp...

                                                 *



Finns mycket man kan göra av ärtor! här i en installation som
jag medverkade med i en kulturtävling. 


                                               *
                                              



En dekoration på keramikskål av pinnar, nejliga, afrikas lilja och annat fint.


           

                      Brudshow i skolan under gymnasiet

                                               *
 
   Minneskransar...

 

       
 

                                                *



En härlig närbild av en annorlunda brudbukett av hängbjörk,
hjärtan på tråd, pärlor och blommor




Sommaren 09 fick jag äran att förverkliggöra blomsterdrömmarna till detta Vintagebröllop.
mer bilder ifrån bröllopet finns i kategorin "Sagor"





Nu med ny förälskelse till skaparlusten!


Kommentarer
Postat av: Moster

Va fint, saker jag oxå kommer ihåg:)Kram på dig

2010-11-03 @ 07:55:11
Postat av: Mamma

Tänk vad mycket fint du gjort....!!! Kram

2010-11-14 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0