BACK IN TIME

Nu har jag och resten av min klass fått leka och lära i en gruppuppgift, vilken gick ut på att bygga upp ett skyltfönster utefter de olika sekelskiften, från 20-tal till 2000-tal.
Idéerna sprudlade och alla vi 32 tjejerna har denna veckan rotat både i containrar och på mormors vind efter the fashion of history. jag och min grupp fick 50-talet- ett decennium präglat av hoppet om frihet, lycka och det unga ljuva livet. Här i detta flickrum bor en ung tjej som drömmer sig bort till Hollywoods glamourösa kändisliv. Hon avgudar Elvis Presley, James Dean och  Gene Kelly, och vill bli som Marylin Monroe när hon blir stor.

 

 



*


Lotta och Helenas skyltning blev en av mina favoriter. Den här tjejen drömmer om livet som skådespelerska och att leva i lyx och flärd. Hon har precis sytt sin enda, första aftonklänning för hennes sista pengar och packar resväskan för att upptäcka världen.



vackra detaljer!



mer 30-tal. love it!

 



 

 

*

  

  det fula 80-talet-vidrigt mode!          90-talet var inte heller värst fashion            
                        


70-talets hippi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0