Ur en modedesigners perspektiv


S
om första riktiga hemläxa fick vi igår som uppgift att inspireras av valfri modedesigner för att idag styla en docka utifrån denna designer. Sonia Rykiel blev min inspirationskälla. Detta är en kvinna vars utstrålning och karisma ger färgstarka avtryck, vars pondus imponerar, medan hennes färgstarka, vågade utseende väcker fantasin och kreativiteten till liv. Jag fascineras av hennes dominerande stil; en blandning av hippt, glammigt, fantasifullt, glatt och sprudlande.

  Sonia Rykiel. fransyska som för längesen kastat sig över kanten. som simmar i färgpaletten och som har barnasinnet kvar i en vuxen, kvinnas kropp.


 
Hon låter sina flickor dansa och skratta på scenen, och en känsla av smakfull cirkus förgyller hennes catwalk.




Utifrån skolans material, samt högst ett plagg hemifrån fick jag leka fram Sonia Rykiel. Förutom mängder av sjalar, strumbyxor, och tyg ifrån skolan valde jag att använda mig av mina medtagna stickor som tillsammans med en ihopknuten sjal, fick leka "sticka och garnnysta" som huvudbonad.

 



 

 Jag tänkte mig en glammig clown, eller Pippi Långstrump i aftonklänning.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Denna utbildning måste ju bara vara du!!!!!!

2010-10-14 @ 14:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0