lek o skoj i skolbänken- nu med söta sommardofter

Skolstart efter LIA-perioden på INDISKA och jag får åter igen leka fritt i leksaksfabriken!
 Här är allt tillåtet och jag får blomma ut bland konstnärliga kreaktioner, färg och form.
Denna veckan har vi gått igenom de grunläggande hantverkskunskaper såsom att måla, tapetsera och göra schaloner på vägg.
Första dagen fick vi som hemläxa att välja en valfri bild som vi blivit inspirerade av. Dagen efter fick vi reda på vår uppgift som var att bygga en miljö tillsammans med sin egna vägg som vi målat eller tapetserat. Miljön skulle utgå ifrån bilden vi valt.

 

Jag valde denna härliga bild eftersom jag ville utmana mig själv med att arbeta med färg och livfullhet.
Under arbetets gång utvecklade jag idén att bygga en miljö för en accessoar-butik som exponerar ett skyltfönster för en sjal-kampanj sommaren 2011. Detta blev resultatet:

 
 

Känsla av hallonsorbet, sommar och glädje.

 
 

För mig gav min bild en energikick av exotisk växtlighet och sommarbär. Jag valde att arbeta med rött och rosa i harmoni och att leka med blommor och bär som kommer igen i hela exponeringen. 
Torson har flera sjalar och tyger omkring sig, samt bär och blommor jag limmat på plats.

 


Ett kakfatt fyllt av sjalar, bär och grönska!

* * * * *


Kommentarer
Postat av: Moster

Åh va härligt...längtar när man tittar. Kram på dig



hoppas du kan komma o hjälpa mig snart:-)

2011-03-03 @ 07:59:37
Postat av: Mamma

Ja du Tina!!! vad skönt att du får hålla på med allt detta. Jag förundras över allt du kommer på, undrar också vad dina konstnärliga talanger kommer ifrån tro!! Träffade din gamla fröken, åsa och berättade lite om vad du gör! Hon tyckte det var så kul för hon kom ihåg att du var så duktig i bild redan då!!! Många kramar från mamma

2011-03-03 @ 21:51:17
Postat av: Mamma

Ja du Tina!!! vad skönt att du får hålla på med allt detta. Jag förundras över allt du kommer på, undrar också vad dina konstnärliga talanger kommer ifrån tro!! Träffade din gamla fröken, åsa och berättade lite om vad du gör! Hon tyckte det var så kul för hon kom ihåg att du var så duktig i bild redan då!!! Många kramar från mamma

2011-03-03 @ 21:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0