HUNDra % exponering

Under mina sista timmar i butiken fick jag som uppgift att exponera om skyltfönstret med fokus på Mateus keramik. Och varför inte lyfta fram höstens svulstiga färger och råhet i en industriell sfär, men givetvis med en nypa fransk lyx för att poängtera att vi är på Grönbergs Interiör.
*
Utifrån, bland allt det gröna...
*
Industriellt och grafiskt med hårda ytor blandat med mjuka textilier.
*
Mateus keramik blir så otroligt vackert om man lägger ner lite hjärta. Här har jag blandat färgerna sand, plommon och ocean.
*

Ett fint återseende av Bulldoggen Signe som gästar butiken. Hon passar perfekt bland allt annat keramik och får hedersplatsen i skyltfönstret!
*
Det känns som ute när det är inne... De hårda materialen är råa och kalla, men mjukas upp av varmt ljus och feminina former.
*
*
*
Jag har här jobbat med ett öppet skyltfönster som ger rymd för sälj. På insidan har jag exponerat svarta krukor från Pottemakaren som här går perfekt ihop med skyltfönstrets moderna råhet.
*
*
En liten notis är att det blev rena rama hunddagiset i omexponeringen. Vår gamla vän Signe, bulldoggen fick hedersplatsen i skyltfönstret, de små terriarna kom passande med leveransen och fick stå stöd åt dörren, samtidigt som två kunder med hundsällskap kom på besök och sniffade lite tveksamt på de två gjutna terriarna vid entréen.
Verkligen HUNDra % fart denna dag!
*

Kommentarer
Postat av: ramona

ÅH va fint...skulle vilja ha sånt i massor:)Kram

2011-11-14 @ 07:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0